subota, 23. svibnja 2015.

Studying for Finals!

Zbog nekih promjena plana, ipak pisem post danas, i za temu sam izabrala nesto sto je trenutno vecini ucenika jako vazno; kako se pripremiti za zavrsne ispite, i stici sve nauciti?!
Pokusat cu vam pomoci sa 10 svojih savjeta, kako se ja spremam za ispite, a inace prolazim sa 5.0 (ovo je kao; zivot "strebera" iza kulisa, lol) :-)

1. Zapisite sve!

Prva stvar koju trebate je zapisati sve sto trebate 'rijesiti'; sve ispite, ispitivanja, lektiru, kontrolne i datume kad je sto.
Predlazem da to ucinite sad!

2. Planirajte unaprijed!

Kad ste zapisali sto treba, zapisite kraj toga i kad to treba uciti.
Sami znate koliko vam treba da naucite npr. za ispit iz povijesti, ako vam je dovoljno da ucite dan prije zapisite to.
Nemojte precijeniti sami sebe; ako niste sigurni hocete li stici nauciti u jednom danu, bolje pocnite par dana prije.
Ukratko, isplanirajte si kad cete sto uciti i koliko. Uzmite u obzir da cete trebati pauze svako toliko!



3. Koncentrirajte se!

Kada pocnete s ucenjem, najprije sve pozorno procitajte; ako se ne mozete skoncentrirati, citajte naglas.
Ako i dalje gubite fokus, mijenjajte recenice, oblikujte ih na svoj nacin, kao da objasnjavate nekom. Tako sebe prisiljavate da pazite sto citate i da razmisljate o tome.

4. Markeri!

Mozda ne planirate uciti iz udzbenika, ali svejedno nakon sto sve procitate podcrtajte ono sto trebate znati.
To je jos jedan nacin da se natjerate da mislite o onome sto ucite!



5. Radite skripte!

Ako vam je udzbenik preopsiran, napravite sazetak; ono sto ste podcrtali sada jos vise skratite i zapisite na papir.
Ako ste pazljivo procitali, podcrtali gradivo i napravili skripte, naucili ste bas 50% gradiva!

6. Neka bude sto zabavnije!

Daap, ucenje nije neka luda zabava, ali neka bude bez pritiska i sto zanimljivije, pa cete lakse zapamtiti.
Sada iz skripti citajte, mozete isto na glas, pozovite nekog da ponavlja s vama, da vas ispita, pricajte o gradivu, nadite nesto zanimljivo, neki izvor, ako ucite kemiju pokus, itd.
Ja nekad ako mi je knjiga ful dosadna nadem neki dodatni materijal da budem sto upucenija u ono o cem govorim, tako imam vise samopouzdanja na ispitu:-)



7. Pitajte nekog tko zna vise!

Ako ne razumijete gradivo, tipa fiziku, matematiku ili kemiju, pitajte nekoga.
Profesor, prijatelj, roditelji, tko god vam moze objasniti.
Takoder, mozete na internetu naci neke stranice koje nude objasnjenja (cula sam da je yt mozete naci videe koje snima Toni Milun i na kojima objasnjava matematiku).
Pogledajte i primjere u udzbeniku ako niste, nekad je rjesenje bas tamo.

8. Rijesite se obveza sto prije!

Dok jos nemate hrpu toga za ucenje, javite se usmeno odgovarati, skinut cete si puno briga s ramena i olaksati si posao za kasnije.
Ne dozvolite da vam se ispravci, odgovaranja i gradivo nakupljaju!



9. Recite ne!

Organizirajte se i poslozite prioritete.
Ako morate uciti-ne mozete izaci s ekipom, i to je to, tocka.
Ako morate uciti-odmaknite se od mobitela, televizije i drugih stvari koje vam odvlace paznju, jer lako se desi da dva sata ucenja zamijenite sa dva sata buljenja u ekran.

10. Odmor je vazan!

Nemojte uciti stalno i svaki dan.
Kad mozete, odmorite se i pustite svoj mozak da stvori prostor za jos ucenja.
Znate da se, kad jako puno ucite, zna desiti ona blokada kada ne mozete vise zapamtiti ni slova.
To ima poseban naziv, but damn, zaboravila sam. Ukratko, vas mozak treba odmor da bi mogao uciti, kao misici da bi se stigli oporaviti od vjezbi, pa mu pokusajte to pruziti.



To je to od mene, nadam se da sam pomogla bar z:-)
E sad, report vam ne stignem napisati ovaj tjedan ali mislila sam preksljedecu subotu (dan nakon moje male mature) tu postaviti slike sto sam obukla, koju frizuru sam imala, nokte, i tako to, posto je moja mala matura relativno rano a znam da cete me sigurno sad poceti pitati da vam predlozim sto da vi obucete, pa da ovo postavim za inspiraciju, sto mislite?:-)

Nema komentara:

Objavi komentar